Always Listening Always Understanding »

Thursday, September 11, 2008

7 FACTS ABOUT ME

The rules:Link to your tagger and post these rules on your blog
Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird
Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs
Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.


Lebih kurang cenggini laa fakta2 mengenai diri akk..

BEREMOSI
Marah- Akk akan carik kwn yg sudi mendengar,pastu akk akan mengadu sehendak2nye sbb akk jenis tak suka simpan lam hati. Bila akk da cerita ceriti,gelak2 pastu ok balik. Nnt boleh je aku lupa pekebendalah yg aku marah sgt td tuh.
Hepi- Mesti nk share ngn somebody. Yg slalu jd mangsa boifren akk & kengkawan rapat akk. Sbb tak sume org suka dgr cerita seronok kita. Ada org suka mendengar je, ada yg suka bercerita je. Akk suka dua2.

Akk tak retilah nk hide my true feelings. Bila da cerita tu lapang dado den! Extrovert lah katakan. Hehehe.

PIKIRAN TAK KONSISTEN
Akk ni slalunye suka pk mcm2 benda. Nk wat ni, nk wat itew. Pk senirik pastu wat solution senirik. Dr awal akk pk smpi ke sudah nnt ttiba akk akn terus ckp yg hujung. Lg skali boifren akk slalu pening bila akk ckp,'Ok2 xper dah ok dah..', nnt dia balas, 'Ni apa cite ttiba dah ok dah nih??'

SUKA MEMERAP DLM UMAH
Akk tensen sbb Kak Jah slalu dpt carik akk. Dia slalu dpt meneka lokasi akk dgn tepat. Mesti akk kt umah. Hehehe. Sbb akk suka bekerja & berhibur dlm umah. Akk kuar umah pun sbb tpaksa. Kne kuar bekerja, cari brg dapo, gi kenduri, hantar or jemput boifren akk. Slalunye org akan kata 'Boringlah dok umah.' Statement akk pulak,'Boring aa nk kne kuar umah.'

WHAT U GIVE U GET BACK
Mintak maaflah klau akk jd org yg sgt berterus terang,sampai ko terasa hati sbb ko layan aku cenggitu. Akk boleh jd org yg sgt lemah lembut sbb anda melayan saya begitu. Akk bole nmpk sgt educated mengenai sesuatu bidang bila terlibat ngn org dr bidang berkenaan & akk bole jd sgt humble walaupun ko sekolah smpai darjah tiga sajork. Pendek kata,camne org layan akk camtulah akk layan dia balik. Jd, sayangilah aku, nescaya aku akan menyayangimu kembali. Wah!!

ORG PENTING DLM FAMILY
Ni bukan statement riak tp kenyataan. Sbb skrgni akklah bini, anak, kakak, adik & emak kpd keluarga akk. Tmpt adik badik akk mengadu & nk request nk makan apa yer arini? Walaupun kdg2 akk rasa akk taklah tabah sgt tp org tgk akk ok jer. Klau kenduri kendara pun akk kene jd wakil family akk walaupun akk bukanlah anak yg sulung. Tp da tak kesah dah pun. Routine maa.

BEKFES
Bulan puasa ni cuti bekfes tp slalunye pg2 sebelum kuar umah mesti bekfes ngn ayah dulu. Tak kiralah bekfes kt umah atau di luar. Tp mesti bekfes ngn ayah. Atleast bila tgglkan dia kt umah, takdelah akk bersalah sgt sbb dia da kenyang. Hehehe.

TAK RAJIN UPDATE BLOG
Sbb tulah blog akk ni tak update hari2 & ala2 bersawang blog nih sbb akk lg suka ckp dr taip. Cepat selesai! Hehehe!


MANGSA TAG AKAK
Takde sbb pun kenapa akk pilih depa ni. Saja suka.. (Sbb list blogger akk tak ramai.. Sedihkan? Hihihi..)
1- Ayu Ayumie
2- Kos Serani
3- Hotmama
4- Dakwanie
5- Hiddsta
6- Umi Mia
7- Yg lain rasanya sume dah kene tag. Hahaha!

6 penyampuk:

UmiMia said...

ini kena tag dua kali ker apa nih....abis bolos semua rahsia aku nih...kikikiki...kira dah buat lah tadi kot...

bab suka memerap dlm rumah tu..memang berlawanan lah sgt...aku kalau boleh nak berjalan ajer....nasib kadang2 ada rasa letih,ada rasa miskin..kalau mampu fizikal dan mental,zahir dan batin..aku dah tentu2 berjalan ajer..

Tijah said...

jek
emosi - patut ko ske cr aku. aku kan pendengar yg setia. wahh!! ngaku

x konsisten - ni aku dah kena kat jekel aritu. adoyaiii!! kekdah sebijik mcm tunggu carlos membelek di kedai pancing.

memerap - hehehe..aku jua begitu

wat u give u get back - stetmen last tu yg tak tahan. terbaik!!!

x rajin updet blog - aku ske taip dr ckp...sbb aku taip laju, ckp selotuih2 & ayat aku selalu tak tersusun. wakakaka!!!

Emi Farez said...

Hehehe laser nok jangan tak laser!

Tijah said...

jekkk..tokak ko dah ok ker??? jgn luka2 lak. sok nak masak rendang caner??? nak raya dah ni

Izzu Izzuri said...

ibu kumbang-> Mak laser bertempat nyah. Yak ak auww..

K Jah-> Baru okeh nih.. Hehehe.. Barulah bermakna buka puasaku..

hOtMaMa said...

laa..kena tag gak ker..nyah..mak dah pernah buat la tag nih... aci tak kalau tak buat..hihihihi..matilah pemalas kan!